32. Huonoa omaatuntoa

14.02.2021

Tänään olisi stressaava ravipäivä. Kooli juoksisi ensimmäisen starttinsa ja mä olin saanut Gunnarilta luvan ajaa pikkuoria sen ekassa startissa. Mua oli jännittänyt ihan superisti kun mä olin kysynyt mieheltä mahdollisuutta ajaa molempien tallien edustajana. Vanha mies antoi onneksi luvan ja sain ilmoittaa vanhemmilleni että minut voisi laittaa Koolin ohjastajaksi.

Punainen ori lähti auton takaa hyvin ja Koolilla tuntui olevan todella vahva ravi. Kuitenkin juuri kun pääsin huokaisemaan helpotuksesta, ori hyppäsi laukalle, ja onnekseni sain orin takaisin raville sen verran nopeasti että ori sai vain yhden laukkamerkinnän. Lopulta ori ylitti maaliviivan neljäntenä ja se sai ihan kivan ennätyksen ensimmäiseen täysipitkään starttiinsa. Kooli sai myös finaalipaikan joten jatkoimme odottamaan finaalia, vaikkakin loppupeleissä jouduimme keskeyttämään tuon startin Koolin kanssa ja sain alkaa valmistautumaan seuraavaan starttiini Xenan kanssa.

Tuo startti oli ihan katastrofi. Xena otti laukan heti lähtöön ja vielä uudelleen myös myöhemmässä vaiheessa lähtöä, ja loppupeleissä ylitimme tamman kanssa maaliviivan toiseksi viimeisenä. Mua harmitti ihan suuresti että startti oli mennyt ihan perseelleen ja musta tuntui että mä olin pettänyt koko Wäckelinin porukan vain sen vuoksi että mä olin halunnut päästä ajamaan Koolia. Meidän startti Xenan kanssa oli päivän viimeinen ja tavallaan mä olin onnellinen että kotimatka alkaisi joten mun ei ehkä tarvitsisi toivottavasti läpikäydä startin epäonnistumista muiden kanssa

16.02.2021

Me oltiin läpikäyty Gunnarin ja Markuksen kanssa ystävänpäivän epäonnistunut startti. Mua oli harmittanut suuresti koko ajan se, että mä olin epäonnistunut ohjastajana tuossa startissa ja mun ahdistusta ei helpottanut yhtään enempää se, että seuraava startti tamman kanssa olisi monté lähtö. Me oltiin treenattu Linnean kanssa muutaman kerran viikossa montéa koska mulla oli pitkä aika siitä kun mä olin ratsastanut viimeksi.

Mä olin tyytyväinen siitä että kyseessä oli autolähtö joten mä pääsin helposti tamman kanssa matkaan. Juostava matka oli vain mailin mittainen joten mä toivoin että mä osaisin ratsastaa startin hyvin ja saisin Xenalle hyvän juoksun alle. Lopulta me ylitettiin tamman kanssa maaliviiva kuudentena ratsukkona ja vaikka mä en onnistunut ratsastamaan tammaa uudelle ennätykselle, me sentään tällä kertaa kasvatettiin Wäckelinin voittopottia viidelläkymmenellä virtuaalieurolla. 

Mulla oli myös näissä raveissa edessä vielä Koolin startti. Pikkuori juoksi uransa toisen kunnon startin, ja mä olin todella tyytyväinen siitä että mä sain ajaa myös pikkuorin toisenkin startin. Tällä kertaa meidän startti onnistui paljon paremmin ja me ajettiin maaliviivan ylitse kolmantena valjakkona. Me ei parannettu punaisenkaan orin kanssa sen ennätystä, mutta mun ahdistusta helpotti hieman se, että mä olin saanut kaksi ihan ok starttia alle näissä raveissa. Seuraavat ravit olisivat jo sunnuntaina joten toivottavasti silloin me saataisiin taas Xenan kanssa hyvä startti alle.

Kommentit

Suositut tekstit